Στηρίξτε το έργο μας!

Τρίτη 21 Σεπτεμβρίου 2021

Ένα φυλλάδιο στα μη γραμμικά συστήματα...

Μια διαφορετική προσέγγιση στα μη γραμμικά συστήματα της Άλγεβρας Β Λυκείου. Ένα σύντομο οδοιπορικό με διαφορετικές μορφές ασκήσεων και περίτεχνες λύσεις.

Το φυλλάδιο δίνεται ως προέκταση του σχολικού βιβλίου και για κανένα λόγο δεν το αντικαθιστά.

Δείτε τις διαφορετικές μορφές ασκήσεων με ακέραιες λύσεις, άρρητες λύσεις και παραμετρικά συστήματα. Επίσης στο τέλος δίνονται απλά προβλήματα για την κατανόηση των συστημάτων.

Για απευθείας αποθήκευση πατήστε εδώ.

Μια διαφορετική μορφή υπό τη μαεστρία του Τάκη Τσακαλάκου! 

Επιμέλεια: lisari team



8 σχόλια:

  1. Ευχαριστώ πολύ τον Σπύρο Βέλλα και το Γιώργο Ράπτη για τις επισημάνσεις τους. Μια διόρθωση και μια εναλλακτική λύση αντίστοιχα κάνουν πιο προσεγμένο το υλικό.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Κώστα ξανά δες το!!

    Τα παιδιά της ομάδας το εμπλούτισαν και θεωρώ πλέον ότι είναι ένα εξαιρετικό υλικό!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Δουλειά με μεράκι...είναι ψηλά ο πήχης Μάκη. Συγχαρητήρια σε όσους συνέβαλαν στο πόνημα.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. να σας κανω μια ερωτηση.επειδη ειμαι νεος μαθηματικος και δεν τα θυμαμαι πολυ καλα απο το λυκειο, στην σελιδα 5 of 14 (6 του φυλλαδιου σας) η μορφη 4 το πρωτο συστημα εχετε κανει την αντικασταση οπου -y=ω αλλα λυνοντας το τριωνυμο που προκυπτει συμφωνα με την πρωτη μορφη η διακρινουσα βγαινει αρνητικη.Αυτο σημαινει πως το συστημα ειναι αδυνατο?

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. Πολύ καλή δουλειά. Και για όποιον θέλει όλων των ειδών τα τεχνάσματα στα συστήματα, ας ψάξει τα παλιά βιβλία του αείμνηστου Π.Τόγκα ...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Τα βιβλία του Τόγκα είναι ογκόλιθοι και τεχνάσματα μόνο δεν περιέχουν! Έχουν απίστευτο όγκο γνώσεων και ποιότητα γραφής που δεν ξέρω αν κάποιο αν τα σύγχρονα βιβλία το προσέγγισε.

      Διαγραφή
  6. Ευχαριστούμε για την πραγματικά υπέροχη δουλειά Μάκη, για "ψαγμένα" και "απαιτητικά" θέματα για δυνατούς μαθητές.
    Να επισημάνω κάποια λαθάκια (πιστεύω) που εντόπισα:
    Μορφή 1. Στο (β) παράδειγμα, η διακρίνουσα της δευτεροβάθμιας που προκύπτει από Vieta βγαίνει αρνητική, άρα το σύστημα δεν έχει λύση...
    Επίσης, στο (γ), Επειδή προκύπτει ότι Δ=4β^2, αφού δεν γνωρίζουμε πρόσημο β θα πρέπει στις λύσεις να έχουμε |β|.
    Τέλος, στο τελευταίο πρόβλημα - παράδειγμα (το 6), στην απάντηση δίνονται μόνο οι ακέραιες λύσεις, υπάρχουν και οι α=2/13, β=29/13.

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Εκτιμάμε τους ανθρώπους που σέβονται τους συνομιλητές τους και διδάσκουν ήθος από τα πληκτρολόγιά τους.

Το lisari είναι χώρος που ενώνει φωνές, κάνει τις διαφορετικές δυνάμεις ομόρροπες.

Είναι εδώ για να ενώσει τους μαθηματικούς και να εκφραστούν μέσα από ένα μέσο. Επομένως, οι αντεγκλήσεις και οι προσβολές δεν μας τιμούν και δεν βοηθούν το σκοπό του εγχειρήματος.

Σας ευχαριστούμε για τη συμμετοχή και το ήθος σας!

Μάκης Χατζόπουλος